skriva av mig, lätta på tycket.

Varför?! vad är det för fel på människor? jag menar inte att jag är perfekt för det är INGEN!

i skolan så behandlar denna servering läraren mig som om jag är totalt dum i huvudet. han idiot förklarade mig genom att bara titta på mig. första lektionen med mig, så sa han " haha tycker du om att äta eller laga maten haha" jag som är tjock,kraftig fet what ever tar illa upp. då man iregel som tjock vet att alla människor förknippar oss som mat missbrukare. Sedan sa han " dina betyg kanske inte räckte till något annat program" Nähe. även där som tjock vet man att man som tjock förknippas som trög/ointelligent! Jag tog illa upp. oroade mig och var ledsen.
sen nu i köket så behandlad han mig som om jag inte kan något. Vilket gör mig extremt ledsen- jag kan, men han låter mig inte visa. sen alla nya momenten så förstår jag att att han vill ha exta koll. men att när man slipper lite sås på kanten ( vilken i mitt fall) så får jag inte fortsätta. men hur ska jag då lära mig? jag tycker servering är otroligt roligt och vill utvecklas men att han står som en HÖK över en och kommenterar varenad liten skit sak inför gästena får mig att känna mig värdelös.
och idag pratade han och jag om detta. han menade på det att han gör vad fan han vill så skiter han i vilket. nej men jag frågade snällt och vänligt om han inte kunde kommentera sättet jag serverar på ute i köket iställt ? så lägger sig mig andra trevlig bitch lärare i och säger att jag inte ska KRÄVA en jävla massa. utan bara anpassa mig. jag frågade för at jag ska slippa skämmas och bli nervös inför gästerna. Det är viktigt för mig att gästerna ska få en bra upplevelse. men helt klart vet jag att resturang yrket är kvävande påde fysikt och psykiskt. men jag menar bara att man behöver inte kränka andra för man själv är stressad.

Ett år kvar. Sen studenten. och jag vill bara fly. byta skola eller börja om. men bara ett år kvar. sen slipper jag dem. slipper känna mig krängt. slipper allt! Ett år. jag har klarat två. då borde jag klara ett jävla år till. är till och med mindre än ett¨år . 10 månader. 10 jävla månader. måste träna på att inte låta andra trycka ner mig. 7
helt sjukt, just nu sitter det säkert någon från min klass och läser, tänker säkert . " jävla fetto. tycker synd om dig själv. du är ju så kaxig" och visst. på utsidan kanske. men under döljer sig något helt annat jag är sjukt känslig. som nu exempel så sa jag "hej då" inna jag gick från omklädnings rummet. fick dock inget svar. blir jag skit ledsen. men visar inte det utan ligger vaken på nätterna och gråter ( dock inte alltid) kanske inte över en sådan sak. men jag tar sjukt lätt illa upp. jag vet det, blir ledsen över minsta lilla. sjukt jobbigt. innan visade jag det, men nu finns det bara när jag är själv.

en sak till om serveringsläraren, förutom att han idio förklarat mig så tycker jag att han är en bra lärare. han har mycket erfarenhet och kunskap som jag egentligen bara vill suga åt mig av. jag vet att jag kan lära mig en massa av honom. visst han är petig men han kan sin sak. sen tror jag att det hade inte blivit såhär som det blev idag, tror mkt det handlar om att jag mådde skit dåligt över det med betygen och om jag äter maten. och eftersom det bara är 10 månader kvar så ska jag suga upp så mkt av hans kunskap och hans erfarenhet jag kan.
sen skiter jag i betyget. För praktiken är det viktiga och allt jag kan lära av läraren. (Wolfgang )


ge mig sommar och student. 12 juni 2009

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det verkar inte som att det finns så mycket du kan göra åt den där läraren :/ Han kanske är duktig som du säger, men det ger han ingen rätt att kränka folk. Varför säger inte dina klasskamrater till om de här ngt? Om det är fler än en person som tycker att han är kränkande kanske han börjar tänka om.

2008-08-31 @ 10:27:18
URL: http://evelinar.blogg.se/
Postat av: Jeanette Thunström

Men gud vilken lärare! Men ta inte åt dig, för du är fin som du är. Alla är underbara på sitt vis, det är jätte jobbigt att vara ung. Jag kommer själv ihåg. Men kämpa på. Tänk att du är bäst! Mvh Jeanette

2008-09-15 @ 11:30:46
URL: //http://chihuahuanellie.dinstudio.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0