EMO

emo betyder inte att man skär sig.
om ni inte visste de. Emo är inte folk som lyssnar på Kent ,simple plan,good charlotte mcr och skär sig. nej nej.,Emo musik är känslig musik där man dom sjunger om saker i livet som man kanske känner igen sig i antingen själv eller någon som står en nära.
jag är så trött på att Emp-musiken ska förknippas med skära och självmord.
och för att man har svart hår och sne lugg. Emo är en stil precis som punk,rock,pop osv.
så om jag börjar skära mig så är jag emo. men jag slynnar inte ens på den m,usiken,. varför är de så?

och en sak till, att bandet kent blir förknippat med sköära sig och sånt, men inte ens hälften av dom som lyssnar på kent skär sig.

jag älskar emo musik, där man kan lyssna på texten.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag håller med dig om det här med emo. Min kompis säger att emo är att man skär sig, men jag har sagt att det är de inte alls, men hon fattar inte :P

2008-02-01 @ 13:53:51
URL: http://minhopplapolle.blogg.se
Postat av: Linda

Hej! Angående ditt inlägg. Jag har sårat människor ja, men det var då det. Nu är nu. Jag är glad att jag lämnade alla dåliga människor skrev jag, eller hur? Jag skrev inget om dom som stöttat mig genom allt groll...eller hur? Med dåliga människor menar jag knarkarna osv, okej?! Du & alla andra som stöttade mig var helt otrolig, ni betyder fortfarande mycket. Men alla växer och mognar...Vi allihopa har växt ifrån varandra.

2008-02-01 @ 16:22:53
Postat av: Thommie

Ja dom som inte vet vad dom snackar om kan ju ta och läsa på lite innan dom säger något.
Det här med Emo är något alla fått om bakfoten, de flesta förknippar Emo med sne lugg och svart hår osv men alltså man ka inte vara Emo. Emo är en musik stil som har sina rötter i punken och har inget med utsende att göra, de flesta som lyssnar på Emo musik använder stilen fashioncore som då innefattar mycket svarta kläder, svart hår med snelugg mm. Och sen har de flesta fått en sak till om bakfoten, de flesta tro även att om man lyssnar på Emo musik och klär sig fashioncore så är man antingen homosexuell eller bisexuell, kan meddela att det har inget med varken Emo eller fashioncore att göra. Hoppas att ni tänker er för innan ni säger något om någon eller några som ni tycker vara "Emo", läs på vad det handla om och tänk mer än en gång. Ord kan betyda mer än bara ord för många.

2008-02-10 @ 22:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0