behöver all hjälp och stöd ag kan få.

jag har bestämmt mig för at när jag åker till thailand i feb/mars nästa år SKA jag nått min normalvikt som jag vägde i början på nian. altså 55kg. kan ju berätta för er att jag har en jävla lång väg dit. men nu har jag ingen ting jag kan gå upp av längre. mer än mat då.  låter ju skit enkelt att gåner i vikt jo visst, nej nej, inte när man har en pojkvän som älskar allt som jag inte bör äta. ex. godis, kakor, fet mat osv.
allt handlar om att förändra sin livstil vilket man inte kan göra på en dag. så jag tänkte dela upp den här viktminskningen i flera delar. okey, vill inte äga vad jag väger här för det är verkligen deprimerade. suck.

1. börja träna, träna är inte roligt när manär så stor som jag kan jag säga, dels pga av att de lblir extremt jobbigt.för man har mer att bär på.
2. sluta små äta. äta regelbundet. frukost,mellanmål,middag,mellanmål kvällsmat mellamål, så ska man äta enligt läkarna. ( har varit hos en flera gånger)  visst låter inte alls svårt . men har man inte pengar så är de mindre lätt. men äter man inte på 6h tror kropen att man svälter och tar upp allt fett och sparar, men man vill ju förbränna.
3. ät bra mat. okey och vad ärdå bra mat?  bra mat är tallriksmodellen. mindre fett i maten.  osv.

mitt första mål kommer att vara att börja gå promenader. vi säger,en timme på kvällen.  vet ni det att de fär först efter en hal timme kroppen börjar förbränna fett?  så är de iallafall..
i morron blir detr en timmes promenad för idag ska jag till stan med mamma., handla till danny o mammas fördelsedagar. ska övningsköra till hbg så håll er inne ;) haha.

ska ringa pappa med,. behöver pengar så jag kan köra på körskolan, har ett mål och det är att jag ska ha kortet i sommar. så de så.,
usch känner att jag har för mkt på G. men men jag är starkare nu än innan.


och en sak till alla er där ute.  p-piller är inte bra, gick upp massa utan att jag märkte de. blev ledsen och massa fick brja med medicin för min depprission gic upp där med. och nu har jag bara en massa fett att bli av med. visst ag mår tusen gånger bättre. men som sagt., det var ett misstag.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tycker det låter som att du har en väldigt stabil, hållbar & framför allt genomförbar plan! Lycka till & ge inte upp, hur tungt & svårt det kan kännas imellanåt. Hejar på dig :)

2008-01-30 @ 18:45:35
Postat av: Linda

Kom igen tjejen! Detta fixar du :)

2008-02-06 @ 20:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0