Alkohol och Alkoholister..

först och främstvill jag tacka för alla komentarer. en del människor kommer faktiskt med gansa bra argument. och det gillar vi :) tänkte bara påpeka att skriv gärna fler förslag på ämnen att ta upp.   är alltid trevlig att höra av andra tycker.

men en sak är förbjudet om ni ska kommentera, det är att skriva kränkande ord.  för alla har sin rätt ill en åsikt utan att behöva bli kallad saker. okey?   bra :)

jag är ganska mot alkolister, dels för att min papa är alkoholist och jag vet hur mkt han skadat mig psykiskt. Sen tycker jag inte om dom för att tänk om dom tar bilden och kör, hur många skulle du inte kunna bli skadade. och hur många fler familjer får inte då lida?

sen kan jag samtidigt tycka synd om dom. för de flesta förså inte att dom har problem. jag har sagt upp kontakten med min pappa flera gånger just för han dricker-. mmen han bryr sig inte utan  forsätter glatt.

sen min tolkning av alkohol över huvudtaget är att man kan ju faktiskt egentligen dricka läsk.  men för att få det där sociala så kan man ju ta sig en gross elelr två. men man ska ju så klart inte dricka för att bli full.

folk som dricker för att ble fulla treor inte jag är riktigt mogna för att  ha trevligt på ett vuxet sätt.

så få höra vad ni anser :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tycker att det är så tråkigt när människor säger att de inte tycker om alkoholister. Det är trots allt en människa du pratar om, en medmänniska med kött och blod som drabbats av en vedervärdig sjukdom. Ja, för du vet väl att alkoholism är en sjukdom, en progressiv sådan och om den inte hejdas kan det gå åt pipsvängen. Det handlar inte om att din pappa fortsätter "glatt", det handlar om att han har en fruktansvärd sjukdom som styr hans liv. Beroendet är så starkt att din pappa inte kan stå emot.

2008-03-08 @ 12:15:15
Postat av: Sabina

Jag tror inte att jag har så mycket mer att säga än att din inlägg känns väldigt, väldigt insiktslöst...

2008-03-08 @ 13:46:15
URL: http://neville.blogg.se
Postat av: Sara

Det är en väldig skillnad på att dricka på en fest och att vara alkoholist. Och vad menar du med att ha trevligt på ett vuxet sätt? Nej, jag håller inte med dig alls, men jag kan förstå att det är jobbigt med din pappa

2008-03-09 @ 12:10:20
Postat av: emmely

Min pappa är också alkoholist. Fett jobbigt att aldrig veta om han ljuger osv. Men har sagt upp kontakten med han nu. Men han försöker få kontakt med dig hela tiden, ringer hem , ringer på mobilen, skickar e-post mm
Visst jag tycker synd om honom , att han verkligen inte förstår att han behöver hjälp. Det är så mycket saker jag skulle vilja att han visste om mitt liv. Men det går inte , jag mår så dåligt att han ljuger , gör dumma saker osv
Men samtidigt har han ju valt spriten framför allt annat underbart i livet.
Så han får på sitt sätt skylla sig själv.
Jag gillar inte hans personlighet när alkoholen är i hans kropp, men när han är ren från allt är han världens bästa pappa !

2008-03-10 @ 15:55:35
URL: http://graje.blogg.se
Postat av: emmely

Nej , mina föräldrar bor inte ihop. Som tur är ! Men när dom gjorde det mådde jag väldigt dåligt. Fast jag pratade inte med någon om det. Vilket var mitt största misstag !
Inte äns min bästa vän visst vad som pågick , utan jag hade alltid ett leende på läpparna. Jag har aldrig varit en sån som gnällt om att jag inte mår bra. Men det bästa man kan göra är att berätta för någon man verkligen litar på !

Ja, jag gick ner ganska mycket förra året. Men känns lite som om jag har tappat lusten till det. Är väldigt många kilon som måste bort !

2008-03-10 @ 21:09:02
URL: http://graje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0