Homosexuella

Någon ville att jag skulle skriva om homosexuellas partnerskap. 

Att en människa tycker om någon av samma kön är det absolut inget fel på. tvärtom jag beundrar dom  som vågar stå för det och gå ut med att dom tycker om samma kön.
kanske blev lite luddigt men jag menar att alla homosexuella ska inte skämmas över det.

jag vet en person som är helt anti homosexuella.  som hatar dom och tycker att det är en sjukdom. då kan ju ju undra om denna personen är sjuk. han / hon är ju partner . sen om det är av motsatt kön spelar absolut ingen roll!
jag kan tycka att denna personen som hatar homosexuella  hatar kärleken. för den har inga gränser right?
så tycker jag iallafall.

honomsexuella som skaffar barn: jag kan tycka att det är okey men samtidigt inte för jag tänker på barnet. barnet kan lätt bli mobbad. för att ha två mammor eller två pappor.  men jag tror att om typ 20år så är homosexuallitet lika vanligt som att vara hetrosexuell.

sen en sak som jag kan bli knas på i bland så  frågar människor typ " är du bög" eller är du lebb?  vf fråga?jag tycker det är samma sak som att fråga är du hetro?  tycker inte ni det?

Få höra vad ni tycker nu då. yttrandefrihet i sverige. tycka vad ni vill utan att någon blir arg. iallafall inte i mij blogg..

Kommentarer
Postat av: Ylva

Roligt att du tar upp fler ämnen som berör!
Homosexuella rätt till barn är självklar anser jag. Bara för att man tillsammans med sin partner inte kan skaffa barn den naturliga vägen så ska inte det hindra paret från att bli föräldrar. Vi hade aldrig rynkat på näsan åt hetrosexuella som var sterial & ville ha barn? Så länge föräldrarna, oavsett kön & kärlek, kan ge barnet all den kärlek & stabilitet som barnet behöver finns det inget mer att diskutera om.

Min "proffesionella" åsikt kring mobbning är att barn blir utsatta för det ifall de har fel skor eller lyssnar på annorlunda musik, inget som vi kan styra över. Har mobbaren bestämt sig för sitt "offer" så kvittar det vilket, oftast har de inte ens en anledning. Samtidigt är vuxenrolle kritisk, om ingen uttalar sig negativit kring förtelesen med två mammor bryr sig knappats barnen om det heller, det är inte förrän vi vuxna yttrar våra normer & vad som är "normalt & okej" som barnen får en måttstock att avgöra efter.

Oj vad mycket detta blev :)

2008-03-05 @ 08:49:16
Postat av: Evelina

Jag tycker också att homosexuella ska ha rätt barn och rätt till att gifta sig. Jag tycker inte att det är konstigt om man tycker om ngn av samma kön. Det är väldigt modigt att komma ut med en sån sak. Kul att höra vad du tyckte :)

2008-03-05 @ 09:20:03
URL: http://minhopplapolle.blogg.se
Postat av: Boffo

Kirsten...
Du ville ha en kommentar så ok.

Du skriver: "honomsexuella som skaffar barn: jag kan tycka att det är okey men samtidigt inte för jag tänker på barnet. Barnet kan lätt bli mobbad. för att ha två mammor eller två pappor."

Låt säga att alla resonerar som du. Hur ska vi då någonsin kunna komma framåt? Varför läggs skulden på dem som föröker förändra till det bättre istället för på dem som bromsar och låter förtryckande strukturer bestå?

Det är inte de homosexuella som skaffar barn som ska straffas, utan de trångsynta förtryckande heterosexisterna som utgår från att alla är heteroexuella och att alla ska leva enligt mamma pappa barn modellen.

Mobbning uppstår när de vuxna inte finns där för att leda barnen rätt. Det handlar om god uppfostran och att lära barnen att det är ok att vara som en vill. Barn föds inte med tanken att det ska vara mamma pappa barn, det är något de får lära sig. Låt oss lära barn att normalt är en social kontruktion som förtrycker dem som står utanför normen.

Det är normen som ska krossas, inte de som inte passar in!

2008-03-05 @ 18:16:22
Postat av: Anonym

hej.

kul att du tar upp "ämnet".
Så som du säger så tropr jag oxå att homosexualitet kommer vara lika vanligt som hetrosexualitet om 20 år. eller det får man hoppas på, för så länge det finns trångsynta människor som lär vidare till sina barn och i sin tur till sina barn så kommer det aldrig gå framåt.

Det känns som om jag är född till att bli en mamma. Jag längtar oerhört till den dagen jag får mitt lilla barn när det nu sker. Kommer aldrig bli fullbordad om jag inte blir mamma någongång. Bara för att jag är homosexuell ska jag inte få det då?
Jag går tillbaka till det Ylva säger, när mpbbarna har bestämt "offret" så spelar det ingen roll om barnet har två mammor, två pappor, fel skor, om han eller hon 'är smal, tjock eller bär glasögon eller inte.

2008-03-08 @ 16:00:55
URL: http://fatmemegahid.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tycker verkligen om din blogg =)
Du lyfter bra ämen!
Jag tycker att homosexuella borde få kunna leva ut som alla andra i samhället.

Att vara homosexuell är verkligen ingen sjukdom, snarare något väldigt mysigt och kärleksfullt.
Att vara med någon med samma kön som en själv, är ju helt underbart...tänk att kunna leva med en med samma kön? Man förstår varandra bättre också för den delen.

Jag stöttar dom homosexuella och bisexuella =)
Jag kom själv ut som bisexuell i hmm var det 8:an?
Jag är stolt över min läggning.
Och tycker fler borde vara det!

Folk som ger sig på homo-eller bisexuella är bara avundsjuka.
Man borde få leva precis som man vill!
Och jag hoppas verkligen att samhällets syn på det homsexuella förhållandet ändras!

2008-03-11 @ 19:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0