utseende.

varför är det så att när man ska handla exempelvis på h&m att det finns sånna minimala storlekar på köäder så som 24 och 26? jag tror ingen för utom dom så är SÅ fruktansvärt undernärd och nästin på sjukligt eller kanske till och med döeende av undernnärdhet kan använda dessa kläder. jag tycker det är sjukt! vart kommer detta sjuka samhället ta vägen?

det är ju nästan som anorexi och bulemi har blivit en livssti. " äter man och kräks så får man vara med dom tuffa tjejerna"  nej fy det är sjukt.
dock finns det ju dom som drabbats av någon sjukdom och inte kan gå upp dessa kilo för att slippa  undernärdheten.

vi säger ellos, just nu är det en kampang där om man köpet ngt får man en jacka/kappa på köpet, dock i storlek 36!?  men alla dom som har storlek 38,40,42,42,46,48,och 50 då? ka dom inte kunna få en jacka gratis?  Nej tydligen inte. vilken diskriminering altså!  helt sjukt.  men då om man råkar har stlk 36 har man ju tur som får en jacka gratis.  men vi andra då? vad får vi? nej usch vilket samhälle.

sen en sak till som slått mig. alla som har ölite fett på kroppen hade klarat sig bra vid katastrofer utan mat för dom hade haft lite att leva på. men alla somär beniga vad ska dom leva på?  inte för att de kommer bli en katrastrof nu då,. men iallafall.

jag har inget emot människor som är mindre. kan ju som sagt finnas en orsak bakaom. men jag tycker att man kanske borde skylta med mulliga modeller. eller som americas next topp modell. kanske borde ta in kvinnor med storlek 42/44 för att visa att det är inte normalt att banta ner sig tills det inte finns ngt kvar för att det är in hälsosamt. dessutom kan det finnas snygga kvinnor/män som inte har storlek 26 utan snarare 42. :)

vad tycker ni om detta? men att samället visar aldrig reklam med mulliga människor sällan tv-serier med mulliga personer. är det fel ller rätt?

Kommentarer
Postat av: Linda

tack för tipset, absolut håller jag med dig i det du skriver,,, samhället finns mest för dem man kallar "normala människor",,, dvs ej överviktiga, ej handikappade, ej arbetslösa, ej invandrare m.m..Resten finns också, men räknas dock som ej normala. Undra just vem det är som bestämmer vad som ska och bör vara normalt??
Trevlig helg

2008-03-08 @ 14:20:51
URL: http://www.familjenbacklin.blogg.se
Postat av: Evelina

I förra avsnittet av Top Model 9, kommenterade domarna att en av modellerna var för smal och det är ju bra. Jag tycker att de tjejerna som är med är alldeles för smala.

När jag skulle handla jeans på H&M hittade jag inga i min storlek, och jag har 36 i jeans. Det är fan sjukt.

Jag håller med dig om att det borde vara fler mulliga personer, eller normalviktiga, i tv-reklamer och tv-serier. Det skulle även vara bra om de störa stjärnorna och stilikonerna åt upp sig lite. Det är många som ser upp till t.ex. Victoria Beckham, och hon är ju så sjukligt smal. Om hon åt upp sig lite skulle nog fler följa efter, för då skulle det vara okej att vara normalviktig.

Det där med Ellos är ju skitdåligt. Fan va orättvist

2008-03-08 @ 17:22:00
URL: http://minhopplapolle.blogg.se
Postat av: Markus T

som jag sa i inlägget jag gav tidigare skulle jag kunna skriva sida upp och sida ner med text om de ämnet. Likaså om detta ämne du tar upp här om smala/tjocka. men orkar inte göra de (inget illa ment mot dig!)
Hinner inte heller skriva nått just nu för stunden, då jag ska iväg o äta nu.

Ha de!

2008-03-08 @ 19:05:01
URL: http://tabyiron.blogg.se
Postat av: Sara

svår o jobbig fråga det där. det är ju hemskt att anorexi
har blivit som en trend, en cool livsstil. samtidigt så finns så många natuligt smala tjejer som tar illa vid sig,de måste ju ha de här små storlekrna, därför måste de finnas. jag hoppas att det blir inne attt va natulig, precis som man är.

2008-03-08 @ 23:30:24
URL: http://littlenova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0