Torsdag

idag är det åter igen en härligt dag. fan att man ska till skolan bara, då blir de inte på mkt sol :( men men jag dör inte av det. skulle vara fint HELA helgen upp mot 25 grader. :D hihi.
jag vet inte vad jag ska göra tills 13.30, men jag får väl laga någon mat, för vi ska inte äta förens kl 17 i skolan. och förra gången var jag svinhungrig :P  så ska kålla vad som finns i frysen. :)

vad tycker ni läsare om att jag skulle komentera andras bloggar?  eller ha en så kallad dagen blogg? eller hitt och dissa bloggar? vad tycker ni?

jag funderar dessutom att flytta mitt bredband hit för D har ju mobiltbredband och de kopplas ur heeeeela tiden och det får jag verkligen megha damp på!! det har det gjort nu så jag kan inte publicera detta förens de fungerar igen, och det gör de r det vill. därför jag passar på att skriva massa onödigheter.

Annars kommer lillebror hem ihelgen :D och jag ska såklart träffa honom :) måste bara berätta att lillebror påminner sjukt mkt om pappa, och pappa är ju ingen i mitt liv , vill bara berätta attl den mannen gjort för att göra mig/oss illa. känns lite dummt att hänga ut honom samtidigt som jag hade mått bra att låta alla få veta vad han är för en.
Min pappa är en dansk man som träffade min mamma 8år innan jag föddes eller ngt sånt. redan då drack han. Sprit. han var alkoholist redan då.  men mamma var väl blind och föll ner i spritträsket hon med. men sen kom jag. och alla slag började. tänk va? slå en bebis för man bajsat i blöjan? hur friskt är det? sen kom mn lillebror och då hade han även börjat slå på mamma för att jag och min bror skrek. hur friskt är det? hur jävla sinnesrubbad får man bli? tiden fortsatte och han "glömde" oss en dag så jag  var 9år gammal fick göra middaG OCH PASSA MIN 4år gammal bror medans min kära far hade däckat. Alla hot all skräck , all misshandel? Pappa hur kunde du? hur kunde du ta mina barndoms år ifrån mig? Hur kunde du låta mig vilja dö vid bara 10års ålder? OCH HUR FAN KAN DU LÅTA MIG MÅ DÅLIGT TACK VARE DIG? PAPPA, det går inte en dag unan jag tänker på dig och saknar dig.E jag älskar dig fast du slagit både mig,lillebror och mamma blåa. och ibland frågar jag mig hur FAN kan jag g öra de? Du är inte min pappa. du skadar mig. du ringer när du är full. När jag fyllde 17 år ringde du 3 dagar innan och gratulerade mig. när du egentligen visste att det var din födelsedag inte min. gjorde du det för du visste att det satte stora hos din dotter? på min 18års dag, skickade du tt ynka sms.. du kunde inte komma hit och gratulera? jag fick ingen 18års present. men av mamma fic jag en resa. den bästa prsenten i mitt liv. men vad fan fick jag av dig? Ingenting mer än att veta att du skiter i mig. När träffade du lillebror sist? jo innan han åkte på instutition som var förra sommaren. vet du varför han är på instutition pappa? jo för han slåss precis som du gjorde mot honom. kan du då dra et slutsats av det? att det är sitt jävla feel att jag bara får träffa honom varannan helg och snart inte ens det. Pappa förstår du inte??? detb är ditt jävla fel alltihopa. Jag och lillebror ade på olika sätt npå allt du gjort mot oss. han blev agressiv. och ville dö. Nu vill jag inte dö längre . och vet du varför? Du är inte värld mig. du är
inte värld ett skit.

Mamma, jag älskar dig och inget av detta är DITT fel. ibland funderar jag på vad som hänt om du inte lämnat kaoset. När du flydde från honom var det starkaste du någonsin gjort.

Detta är mitt sätt att berabeta pappa. att få uttrycka mina tankar och min ångest.

snälla ni, ska ni kommentera och tycker att jag får skylla mig själv skit så i att kommentera.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Svar: hehe jo det har jag men använder ju minipiller så de behövs ju liksom inte=)

2008-05-08 @ 11:37:42
URL: http://miboden.blogg.se
Postat av: sofie

svar* ja det är underbart:) vilket hemskt inlägg, hoppas du mår bättre and keep on going!

2008-05-08 @ 11:52:38
URL: http://sofieliden.blogg.se
Postat av: Evelina

Jag tycker inte att du ska dissa andras bloggar, då kan du få många ovänner. Vem har du i psykologi? Jag vill också göra det skriftligt!!

2008-05-08 @ 13:50:29
URL: http://evelinar.blogg.se
Postat av: Madeleine

Starkt av dig att skriva ut det så att alla kan läsa.

2008-05-08 @ 14:41:47
URL: http://diabetesochjag.blogg.se
Postat av: Lina

hihi tack!! :D

2008-05-09 @ 08:17:38
Postat av: angelica

Hej :D Jag tror faktiskt inte att det gick så bra.. menemne.. jaa.. jag har hästar ihop med min pappa. två halvblod och en d-ponny som ska säljas nu till sommarn :)

2008-05-09 @ 22:09:56
URL: http://bashful.blogg.se
Postat av: jecica

Så lite så, du ! Jaså? men vad skönt ;)

2008-05-10 @ 19:40:38
URL: http://jecica.blogg.se
Postat av: papaleguas

jag känner med dig. Min pappa har inte lämnat oss och idag kan vi föra normala samtal. Men i mitt minne finns fortfarande den gången han sa till mig att jag inte var hans dotter längre. Det gör ont även om jag vet att han älskar mig idag och att det var alkoholen som talade den gången. Det är en lång och tung resa, men den måste nog tyvärr göras för att du själv ska finna din plats i livet. Att skriva av sig här är ett sätt att få ut sig det som ligger och trycker i bröstet. Önskar dig allt gott. Papaleguas

2008-05-11 @ 03:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0