Abort!

jag fick två sytycken kommentarer om Abortet, jag tycker om när man säger vad man tycker utan att någon blir arg. så jag lägger in dessa kommentarer och komenterar tänkter jag.

ylva :

hum, har lite svårt att se kopplingen mellan vegetarianer & abortmotståndare. det är mest religiösa fanatiker som är väldigt starkt emot aborter, som menar att det strider mot guds vilja.
absolut ska inte abort användas som ett preventinmedel, men det finns även de som blivit gravida fast de har gått på p-piller. tror inte många tjejer använder sig av både kondomer & p-piller, utan förlitar sig helt på pillerna.
abort är ett val man gör, oavsett om man är 15 eller 25 så kan man vara redo eller inte alls redo för barn, är man osäker är det bättre att göra abort än att behålla barnet & kanske inte kunne ge det vad barnet behöver.
bara mina åsikter om ämnet :) kul blogg förresten!

jag måste säga att jag håller med till viss del. för vem använde oiller och kondom? jo nästan ingen. men man kanske borde för att vara helt säker. ?
detta kanske är en hemsk tanke men jag tycker att om man blir gravid och inte kan ge barnet vad det behöver kan man ju adoptera bort det. eller kan det ju bo hos en familj tills man känner sig mogen och har det som krävs för att bli mamma.

Evelina:

Jag tycker att om man blir gravid när man går i skolan är det bäst att göra abort. För att jag tycker det är bäst att få en utbildning så att man får jobb och klarar sig. Sen när man är vuxen, har jobb och allt det där och blir gravid får man ju avgöra själv om man ska ha det eller inte. Om man inte är redo är det kanske bäst att göra abort. Barnet kanske inte får all den kärlek och uppmärksamhet den behöver. Jag tycker att om man blir gravid när man blir våldtagen ska man absolut göra abort. Fy va hemskt att födas till denna värld och veta hur man kom till...

Som sagt, det är inidividens eget val och jag tycker det är bra.

denna komentaren fick mig att ändra uppfattning. för vem vill ha ett barn som kommit genom våldtäkt?
för har man inte stadigt sällskap använder man ju kanske inte preventivmedel förutom kondom. men tänk om våldtäcksmannen inte har kondom.? vad gör man då? för jag menar man har ju inte En chans i så fall att kunna glömma våldtäkten.

Hopps ni inte tar illa upp säg till i så fall så slutar jag.  jag tycker att det är intressant att höra vad andra tycker. det är spännande . så fortsätt komentera vad ni tycker :D


Kommentarer
Postat av: Evelina

När jag läste Ylvas kommentar och ditt svar kom jag och tänka på en sak. Du sa att man kan adpotera bort barnet, men tänk sen när barnet är vuxen. Då vill hon/han gärna veta vem som är hennes/hans biologiska mamma. Om då ungen söker upp dig och du inte vill ha ungen, vad gör man då? Sitautionen kan bli konstig och ungen kan känna sig ledsen för att hon/han inte var önskvärd. Men det är ju också en tanke att adoptera bort ungen. Under graviditeten kanske man ändrar sig och jätte gärna vill ha barnet.

2008-03-05 @ 09:26:28
URL: http://minhopplapolle.blogg.se
Postat av: diana

Hej!! JAg tycker att man som tjej/Kvinna kan skyda sig om de vill ha sex samma gäller mot partnern. man ska veta om riskerna och inte göra abort ... men alla har sina beslut o de måste accepteras men jag hade vartfall aldrig i hela livet kunnat döda någon..

2008-03-05 @ 13:47:09
Postat av: Johanna

Det finns ingen anledning att skuldbelägga de kvinnor som väljer att göra abort: det är ett tillräckligt svårt beslut som det är.

Jag är starkt övertygad att ingen väljer att göra abort utan starka skäl. Även om jag är helt för den abortlagstiftning vi har idag, skulle jag själv ha svårt att ta ett abort-beslut. Tror ni inte jag delar den känslan med många kvinnor?

Mvh, Johanna

2008-03-05 @ 14:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0