invandrare del 2

förts vill jag bara påpeka att jah INTE drar alla invandrare öven en kant. utan svenskarna kan dom med. utan det jag menar är varför åker inte dom kriminella invandrarna till deras land och begår kriminalliteter i stället för att det ska kosta oss skatebetalare en massa pengar?.
vi säger Anna Lind , sveriges fd utrikesminister blev mördad mitt på ljusa dagen av en invandrare.  jag tycke att den här människan som begick mordet i stället kunde vara snäll och trevlig eftersom han är ju ändå i sverige för att de troligtvis var krig i hans hemland. då bode man ju ända ha lite respekt.

sweetholycrap: Det känns som du inte har någon statistisk källfakta bakom det du skriver.

denna personen som skrivit komentaren säger att det inte fins någon fakta bakom, det lämnar jag osagt men ska återkomma med fakta om den saken vid dett senare tillfälle,. men eftersom att jag har de åsikterna jag har så kan de kanske bero på att invandrares "brott" uppmärksammas mer än när svenskar för de. kanske?

anonym:
jag kan inte så mkt mer än hålla med lite av det!!
Eftersom jag har kort hår så ta många invandrare mig som rasist.. Får mkt problem varge gång jag har ute!! VArför??

jo, det kan man fråga sig, någon invandrare som läser detta kanske kan svara på denna frågan?
jag tycker dock att man ska få se ut hur man vill jag tkr inte att rasister har ngt speceillt utseende. eller ?

Nadja

Eftersom jag själv har invandrare till föräldrar (mamma från finland och pappa från syrien) så kan jag till viss del hålla med...språktest håller jag inte med om men absolut att alla ska läsa svenska och samtidigt när dom läser svenska så ska dom försöka slussa ut dom i arbetslivet.

Sveriges regler är så att om man blir dömd till grova brottsligheter så åker du ur landet om du inte är svensk men om du är född i sverige så är man "svensk" så då kan dom inte skicka ut för dom vet inget annat... se mig t.ex jag ser mig som svensk och skulle ju aldrig klara mig i varken finland eller syrien..jag kan inget annat språk än svenska eller några andra regler heller för den delen?!

Jag tycker absolut att dom ska stoppa upp invandringen ett tag tills mestadelen har arbete och kan försörja sig och inte massa folk som sitter på massa flyktingförläggningar som bara kostar pengar men samtidigt så får sverige bidrag när dom tar emot invandrare de är därför vi har så mkt.

Dom flesta invandrare skapar jobb och är inte rädda för att jobba och jobbar hårdare än va många andra gör så de ska sverige va glada för.

Tvivlar starkt på att Sverige kommer låta invandringen gå så långt att de blir krig, ja menar kolla USA där dom har MKT mer invandring de är inget krig där trots detta.

men hur vet man att dom praktiskt taget åker ut landet? har ni någon gång varit på besök i ett fänelse så är hälften färgade.
håller med om att alla invandrare som VILL skaffa sig ett jobb och inte leva på soc kanske verkligen vill komma bort från kriget. men dom som kommer hit o h bråkar boder åka hem då jag anser att dom inte förthänar en plats i sverige. 

  Tänk er att en invandrare mördar er familj, alla utom dig. och att du sen måste betala pengar för att dom som mördade in familj ska kunna överleva. ( mat)  är inte det sjukt?

ut med kriminella invandrare.  sen kan jag tycka att sen prövotid på 1år ska införas för att se om dom verkligen vill tjäna det svenskasamhället.

sen en sak till  alla dom invandrarna som jobbar röven av sig, mer än de flesta svenskar gör visar ju verkligen att dom vill. men jag menar inte att alla ska jobba röven av sig. utan bara visa att dom är värdiga det svenska medborgarskapet.

någon mer som har komentarer?


Kommentarer
Postat av: G

Ja, lär dig stava.

2008-03-06 @ 09:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0