MOBBNING.

FÖR DET FÖRSTA!!  vad är det för fel på människor som klankar ner på andra? jag kan inte förstå hur man kan vilja en annan människa så fruktansvärt iilla? tänker att ni är i skolan går i en korridor som ni aldrig tyckt ta slut och medans ni går i denna långa korridoren finns de människor som kollar uppifrån och ner. säger saker till sina kompis när dom gått gått förbi och inte tror att man hör det. men det gör man. man hör så fruktansvärt bra i sådana situationer.
eller tänk er att ni går i en klass på 15 personer. ochj inte en enda vill vara med dig? utan bara går för bli eller skiter i dig när du försöker få kontakt? vet ni hur det känns? ni förstör hela livet för denna människan.
denna människan har säkert självmordtankar just pga av att du igonreran, tittar snäll , säger elaka saker till han/henne. hade du kunnat stå ut medn att ha ett människo liv på sitt samveta ? vaaaaaaaaa??

för det andra, så hur kan man tycka så illa om någon man inte känner? hur kan man döma någon för utsidan? h kan man tycka illa om någon som har ett syskon som betet sig illa? och  HUR FAN KAN MAN TYCKA ILLA OM NÅGON SOM EN KOMPIS TYCKER ILLA OM??????????????

och sen när en person som blivibehandlad illa kommer in i gruppen så säger gruppen. elaka saker, visst kanske på skoj, men hur FAN ska sen som blivit utsatt tagit det på skoj??P?????!!!! Personen i fråga tror ju att dom leker med henne/honom!!!!

ibland känner jag mig så fruktansvärt dum i huvudet. i FRedags var en sådan dag , med min så kallade klass. jag blev fruktansvärt besviken på en person.som jag TRODDE tyckete om mig. men nu tvivlar jag och tror att hon leker med mig.

så snälla pantade människor. tänk er för. varje ord som kommer ur er mun kan såra någon så fruktansvärt illa!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

En blogg full med starka åsikter, kul! :)

2008-03-10 @ 09:44:53
URL: http://LLLLinda.blogg.se
Postat av: linda

Jag fick min operation av landstinget, men har hört att operationen går på ca 105000 kr om man gör den privat.

2008-03-10 @ 10:18:30
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Sanna

ciao ciao eller bussola, dudå:)

2008-03-10 @ 17:41:29
URL: http://sannanyman.blogg.se
Postat av: jecica

varför ska man strunta i de?

2008-03-10 @ 17:42:21
URL: http://jecica.blogg.se
Postat av: Jocke

Hej

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205133484_dagens_frga.html

Tack för din medverkan och ha en bra kväll

Mvh

Jocke

2008-03-10 @ 17:43:25
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Nadja

hoppsan! tyckte du?! du menar det med blatte och svenne? eftersom jag själv är finsk zigenare med rötter i indien så tar jag mig friheten att använda ordet blatte utan dåligt samvete :) och eftersom jag vet att adisa inte tar illa upp då hon själv använder samma ord. men tack för din åsikt :)

men det var kanske "svenne" du reagerade över?

2008-03-10 @ 17:52:11
URL: http://nadja.blogg.se
Postat av: Madde

Ang min piercing: Bröstvårtan.

2008-03-10 @ 18:03:44
URL: http://m0rris.blogg.se
Postat av: Madde

Det gjorde inte så ont faktiskt. Jag har bara fått positiva kommentarer om den :)

2008-03-10 @ 19:25:10
URL: http://m0rris.blogg.se
Postat av: linda

Jag gjorde min op i Göteborg på Sahlgrenska.
Man kan få en remiss från sin husläkare nu..(har blivit lite lättare under det senaste året)
Men man måste ha ett bmi på minst 35 tror jag det ligger på nu!
Ingen fara, bara fråga på!

Jag tycker det är bra att op är så dyr...
det är ju ett val man gör för resten av sitt liv.
tycker även att vi som får den av landstinget, skulle vara tvingade att betala open själv om vi inte sköter oss efter open!

2008-03-10 @ 21:41:44
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: linda

Jag gjorde min op i Göteborg på Sahlgrenska.
Man kan få en remiss från sin husläkare nu..(har blivit lite lättare under det senaste året)
Men man måste ha ett bmi på minst 35 tror jag det ligger på nu!
Ingen fara, bara fråga på!

Jag tycker det är bra att op är så dyr...
det är ju ett val man gör för resten av sitt liv.
tycker även att vi som får den av landstinget, skulle vara tvingade att betala open själv om vi inte sköter oss efter open!

2008-03-10 @ 21:42:06
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Linda

Man ska ha provat det mesta..
tex viktväktarna..utan varaktiga resultat...
någon receptbelagd medicin...tex zenical
Tja, gi..banandieten...finns ju massa konstiga saker man provat på!!
Det svåra är inte gå ner..utan att behålla den nya vikten...och det är ett kännetecken för oss med sjuklig fetma.
Vad kul att du är så pass intresserad..bara fråga på!!
Om du kollar längre ner bland mina inlägg, hittar du ett om operationen..gastric by pass.
Jag tror alla som varit riktigt överviktiga har känt sig utanför...

2008-03-11 @ 09:35:11
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi.

Mår man riktigt dåligt är det inte lätt att vara snäll mot andra.

En person som mobbar är en svag liten hjälplös idiot, det är bara att skratta och gå vidare.

2008-03-11 @ 18:33:45
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Linda

Nej, han tävlar inte i något. Han tävlade i motocross innan, nu så tränar dom bara =)Sen så cyklar han Downhill, det en en slags mountinbike cykel, fast lite mer dämpad =) så man kan cykla nedför på stenar osv ;)

2008-03-11 @ 18:45:32
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi.

jag mobbare?

Jag har har bytt skola pågrund av att jag blev mobbad för min övervikt, jag skulle aldrig mobba andra.
Och jag är med i ett stort projekt mot mobbning speciellt mot tjocka med jan linell där en film vid namn "jävla fetto" ska spelas in".
Det är ett stort miljonprojekt, så nej jag är ingen mobbare!

Jag har inte alltid bra självförtroende men jag har lärt mig att kämpa för att inte bry mig om vad andra tycker. Synd att du upplever mig som en mobbare.
Men när man är mobbad ska man tänka på att det är dem som mobbar som har problem med sig själv, det är dem som är osäkra.

Har jag fel?, låt mig veta i så fall.

2008-03-11 @ 19:07:11
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: inte viktigt

Personer som mobbar andra har väldigt dåligt självförtroende och är i regel någon av "klassens eller skolans" populäraste kille/tjej.
Många som har blivit mobbade vågar inte säga imot eller anmäla någon, problemet är att de flesta ser upp till de som är lite mer populära. De glömmer dem som inte får följa modet ellr något liknande, det är dom som behöver stöd inte mobbing..men det blir tvärt om för att dessa personer som inte följer modet eller liknande sticker ut från mängden och det gillas tydligen inte i vårat samhälle. Vadför ska man behöva vara som alla andra, vadför kan man inte få ha sin egen stil och vara sig själv.
Jag är själv bisexuell och har aldrig följt något mode utan alltid klätt mig som jag ville och sett ut som jag ville, jag har inte kommit ut inu med att jag är bi men den tiden kommer också..hade jag kommit ut när jag gick i skolan hade jag förmodligen levt idag..jag blev mobbad varje dag, för min klädsel val av musik osv..jag var så dum att jag gick undan och inget sa..följderna blir...självmords tankar jag inte kan bli av med och massa andra saker jag får leva med i resten av mitt liv. om man blir mobbad så går man inte till skolan så ofta utan man säger att man är sjuk eller något liknande..jag menar, ska jag losa min skolgång bara för att jag inte följer modet och lyssnar på samma musik som klassens snyggaste kille????
Mobbing måste stoppas nu och för evigt!!!
Tro mig det är ingen skön känsla att vakna varje morgon med en klump i magen och gråten i halsen och undra om man ska överleva dagen,de flesta självmorden som sker i våran värld är till 90% mobbingen som byggt upp beslutet om att ta sitt liv. Ingen och åter ingen ska behöva tänka dessa tanka, man ska inte behöva välja mellan att ta sitt liv eller att utstå en dag till i skolan.
Tänk lite på detta innan ni säger något ni
kommer ångra!

2008-03-11 @ 21:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0