Tjocka männskor.

först och främst tack för alla åsikter fortsätt gärna.!

dagens ämne är tjocka människor.  efter att i morse läst en blogg om en tjej som gjort en överviktsoperation så slog de mig att vi behöver ta upp just ämnet.

Att vara fet kan ha många andledningar.  man  kan må dåligt. Tröst äta. gå på medicener vars biverkning är vikt uppgång.  

en människa som är kraftig eler tjock kan man meddela mår inte psykist bra pga av detta.  jag satt på bussen och hörde en tjej som stöde sig på att en kraftig människa inte köpte två flygstolar på planet. hon tyckte de var jobbigt att dennes frtt ska "hänga" över på denna tjejens sida och att denna feta person luktar illa . jag kan berätta för er att lååångt ifrån alll  överviktiga luktar illa. många över viktiga påstås vara äckliga varför?  varför är inte alla benrangel äckliga?

som jag skrev i ett tidagare inlägg så såg ja i ellos katalogen att man kunde få en kappa i storlek 38 om man beställde ngt.  men om man är överviktig då? då kanske man kan ha de där jävla kappan som benvärmaer på en benet. är de rättvist?

jag tror eller vet att de flesta överviktia är blyga och osäkra på sig själva! varför? jom, man är ju så jävla ful när man är kraftig.  jag blir så fruktansvärt arg.

varför tycker man inte att smala människor luktar illa? vad är det för fel på överviktiga människor???

Kommentarer
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi.

Fördommar är ordet, att vara tjock betyder inte att man äter mycket, det betyder inte att man inte motionerar.

Jag är tjock, men slår många "smala" i sporter, (Tänker mest på springning, simmning och sporter där att man är stor inte har en fördel.)

Men vi tycker visst att vissa smala människor luktar illa, men vi säger inte "den där smala typen luktar illa" utan vi säger " den där luktar illa" Men när vissa smala snackar om "tjocka" är det oftast: "Den där tjocka luktar illa".

Egentligen ska man inte haka upp sig på små saker, sluta bry er om små saker och lev livet i stället.

Okej, jag håller med dig SÅKLART, men jag tycker ändå inte att man ska bry sig :)

kram!

2008-03-11 @ 21:07:55
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: inte viktigt

Det du säger är helt rigtigt, det som du läste i ellos katalog får inte förekomma, det är som att man skulle skriva att alla vita får mat men alla svarta får vara utan..man pekar ut en viss mängd människor. Att en del är lite kraftigare än andra har med så mycket att göra, man kan gilla mat, man kan ha fel på ämnesomsättningen osv. Men jag menar man ska väl inte bli mobbad för man har lite övervikt eller har en sjukdom..sen att det inte är bra att väga för mycket om man nu ska vara "rädd" om sig själv har inte med saken igentligen att göra men jag kände att det skulle vara med i texten. Men jag ska även tillägga att det inte är bra att väga för lite heller, många bantar och väger knappt något..det kan sluta riktigt illa. Om man ska gå efter fakta så dör det fler personer i förtid på grund av att dem vägde för lite än vad personer som väger för mycket gör. Skälet till detta är att de som vägde för lite bantade sig så mycket att magen krymmte så mycket att dem inte kunde återgå till att äta normalt. Man ska inte dömma någon efter utseendet man ska inte dömma någon igentligen..men om man nu tvunget måste göra det så gör det efter hur personen är inte för hur dem ser ut.
Jag är själv underviktig och behöver gå upp ett antal kilo för att följa mitt BMI, jag retar mig på folk som mobbar kraftiga personer för deras övervikt..för dom vet inte vad dom ställer till med, att mobba någon som är överviktig (spec tjejer som nästan alla vet är lite mer brydda över utseendet än killar) är samma sak som att sätta en laddad pistol mot någons panna. Personen kan inte försvara sig för att gruppen överviktiga är så lite om man gemför med den andra gruppen som är "normal" och under viktiga. Tro på dig själv och tänk på vad du säger till andra är det ända jag kan tillägga i slutet av min kommentar. Ett ord kan skada mer än vad du kan föreställa dig.

2008-03-11 @ 22:16:49
Postat av: adisa

precis, en så kallad smal kan sköta hygienen värre än en tjock..

2008-03-11 @ 23:43:21
URL: http://adisam.blogg.se
Postat av: Anonym

Du säger mot dig själv.
Du skiver: "jag tror eller vet att de flesta överviktia är blyga och osäkra på sig själva! Varför?'
Sedan svarar du på din egen fråga:
"jom, man är ju så jävla ful när man är kraftig."

Har jag missat att läsa mellan raderna kanske?

Jag tror att många "smala människor" kan må dåligt både psykiskt och fysiskt för att dom är så smala.
Men det tänker man inte på eller?
Jag säger inte att det är rätt att klanka ner tjocka, absolut inte. Men är det verkligen rätt och klanka ner smala? Det känns som om du gör det. Både i detta inlägg och inlägget om Ellos.

Så länge det finns människor som inte kan utrycka sig rätt så kommer det förekomma sådana indicer som den när du åkte buss!

2008-03-12 @ 17:08:39
URL: http://fatmemegahid.blogg.se
Postat av: ylva

ännu ett ämne som berör, kul!

den allmäna oviljan & negativitet mot överviktiga & kraftiga går hand i hand med dagens kroppsideal. kändisar & andra som figurerar i media är i regel väldigt smala med våra typsika västerländska ideal så som stora bröst, liten näsa, fylliga läppar etc. om någon i storleken större slår igenom & blir känd handlar det oftast om en komisk man som driver med sin kroppshydda, eller en kvinnlig sångerska i medelåldern som "tackar sina kurvor för sin fantastiska röst" exempelvis.

många anser att "feta" människor är lata, att fetman beror på brist på motion som du skriver, detta hänger också ihop med vår samhälle där tankegången är att om du bara kämpar tillräckligt hårt så lyckas du. dsv, är du tjcok & olycklig så träna & banta på, snart lyckas du.

håller med en annan kommentator kring att man inte ska klanka ner på smala, många är helt enkelt byggda så! du kan få kommentarer som "gud vad smal du är!" eller "åh har du gått ner?" av familj & vänner, men ytterst få gör det omvända när det gäller kraftiga.

2008-03-12 @ 17:27:31
Postat av: emmely

Man får kommentarer även om man är tjock eller smal.
Jag som är tjock får kommentarer som " ät mindre", "köttbullen" , "jävla fetto" osv Medans dem som är smala får kommentarer som tex"anorexi barn" , " har du bulimi?" , "tändstickan" , "börja ät förfan!" I detta samhälle vill folk hela tiden få människor att må dåligt och visa sig själv som bäst.
Sen ska vi ju inte äns börja prata om dagen ideal!

2008-03-12 @ 22:10:20
URL: http://graje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0