KBT med Gabbe

Dålig på att uppdatera tycker jag. men har ingen tid över känns det som
ska man inte plugga så ska man städa.
men så är livet när man flyttat hemifrån och inte har mamma där som gör allt.
känns endå skönt så jag känner mig mognare än de flesta i min ålder.
en del bara " åhh så synd om mig måste städa rummet" haha trötta mig,
det är vardag för mig. så passa på att njut.
har jag berättat att vi letar ny lägenhet?
jag älskar denna fruktansvärt mkt, men den är dyr för sin storlek.
kan få en 4 för samma hyra.
så hjärtat mitt satte upp oss på
3:or och 4:or  på 4 olika ställen. hoppas på väsby för där är skit fina lägenheter.
annars vid kakboden.
sen beror det ju på hur den ser ut med. alla är ju inte likadana.
annar flyter väl mitt liv på.
vi kom iallafall fram tll varför min körning gå som den går.
jag kan allt enligt henne men ändå är det något som inte stämmer och det kom vi fram
till idag. så nu jävlar ska de övas i helgen. Får ut med morsan och öva öva öva.
sen blir de en mörker lektion med omkörningar om 2 veckor.
sen har jag gjort allt man måste innan proven.
ska tro på mig själv. pratade med en av servitörerna på båten igår. Gabbe. och vi
pratade kbt. (kognetiv beteende terapi. )
och han fick mig att tro på det. så jag ska fixa de.

människor är dumma för att säger 1- eller 2 människor " du är dum i huvet"
då går man runt och funderar på det och till slut tror man att man är det. och att ALLA tycker det, för man
kommer bara ihåg det negativa.
så vill man förändra något så ska man säga en mening.  många ggr. typ
" jag är vacker" "jag är vacker"  många gånger om dagen och då har vi lurat hjärnan och då tror den att man är vacker.  och man känner sig automatiskt vacker.
det är lättare att ändra sig själv än alla andra.
så länge man tror på sig själv så kan man inte låta någon annan knäcka en.
sen om man har andra "problem" typ telefonskräck så skall man utsätta sig för det jobbig många gånger och ofta.
till slut känns det inte lika jobbigt längre. ibörjan är det så jobbigt att man kan gråta flera timmar. men gör det igen så gråter du kanske bara en timme och efter 500ggr så är det chill pill att ringa etc.
sen är det samma sak när någon säger " gud vad du är duktig" får man höra det tillräkligt många ggr
så känner man sig duktig och blir duktigare automatiskt.
som sagt, precis som att springa, har man aldrig sprungit blir det skit jobbigt första gången men
inte lika jobbigt nästa gång. och gången efter blir det ytterligare lättare.

fan kanske borde bli psykolog ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

oh, jag vill med bli psykolog xD Bara synd att det tar så långt tid att bli det!

Så du ska börja kbt igen? Kul :D Hoppas det går bättre för dig denna gången ^^

2008-11-20 @ 16:35:42
URL: http://magicmushrooms.blogg.se/
Postat av: jecica

Varför skaffa en 4:a? Jag menade vad ska ni med 3 rum till? :P:P

2008-11-20 @ 19:55:16
URL: http://jecica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0