Otrohet, förlåta eller hata?

vad tycker ni? ska man förlåta en otrohet, eller ska man ta sitt pick och pack och dra?
Det finns så MÅNGA människor som förlåter en otrohet? varför?  jag tycker att om man är otrogen så är man ju det av en andledning. och den enda jag kan komma på är att man inte längre älskar sig partner. och älskar man inte varandra så bör man göra slut. men varför finns de då kvinnor o män som  förlåter  partnern inte älskar längre? jag förstår då inte. men om vi säger att vi nu förlåter, ska man då gå och vara rädd för att de ska hända igen? nej tack. jag hade bett personen i fråga dra åt helvete.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag tror inte att det bara har med att man inte älskar personen längre,
finns ju olika sätt att vara otrogen på. Kan vara så att man inte är säker på om man vill något med det förhållandet man är i längre, att man e sjukt kåt bara & full kanske? finns ju en massa olika anledningar, men det är som du säger, man går runt & oroar sig att det ska hända igen, tyvärr.

2008-05-01 @ 15:47:57
URL: http://ebbalinneab.blogg.se
Postat av: Cassandra

Jo precis det finns ju det :D tack för förslagen. Om du kommer på fler, säg till :D

2008-05-01 @ 16:17:40
URL: http://weareyoungparents.blogg.se
Postat av: Yes

Kan bero på så mycket! Om det händer massor av gånger, typ att ens respektive har en affär med någon annan i typ flera år bakom ens rygg så är det ju rätt oförlåtligt. Men om det bara skett typ 1 gång så kanske det är annorlunda... Kan jag tycka. Jag tror att det mesta går att lösa :) Förhoppningsvis! *Positiv*

2008-05-01 @ 20:59:11
Postat av: Cassandra

31 juli, så det är en liten bit kvar :P fast vi hoppas det går lika fort som det gått till nu :D

desamma :)

2008-05-01 @ 21:37:14
URL: http://weareyoungparents.blogg.se
Postat av: Sofie

Att känna sig oälskad är en anledning att vara otrogen, man pussas med nån på fyllan för att man blir smickrad av uppmärksamheten man saknar så sjukt mycket hos den man älskar egentligen.

2008-05-02 @ 14:17:22
URL: http://hemskast.blogg.se/
Postat av: Du vet vem jag är

Håller med dig, en otrohet är en otrohet. Det finns två anledningar vadför man är otrogen, 1 att man inte älskar sin partner längre och 2 att man är rädd för att göra slut själv och därför är man då otrogen men en kanske en ny partner och den man är ihop med just då får reda på det och gör slut så slipper man själv. Kan finnas en anledning till och just den är bara en anledning för att göra den andre sur ellr att man "vill ha" ett "reserv knull" vid sidan om , en så kallad KK.
Det är min tolkning av det hela, jag kan ha massa fel men tror att de beskrivningar stämmer rätt så bra.

2008-05-13 @ 23:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0